streda 31. januára 2018

Harry Potter a prekliate dieťa/ and cursed child recenzia


Harry Potter a prekliate dieťa


#harrypotter8##HP8#harrypotter#cursedchild#jkr#review

Mala som konečne tú česť, siahnuť v Oravskej knižnici po tejto knižke. Samozrejme, že som bola dopredu bombardovaná negativnými recenziami od mojich priateľov, ktorí tiež venovali časť svojho detstva svetu čarov a kúziel. Nechcela som sa vzdať tak rýchlo a vytvoriť si sama názor na túto tajuplnú divadelnú hru.

Tak ako prvé, nebola som sklamaná!
Čítala som ju v originálnom jazyku - angličtine. Veľmi odporúčam tento krok, lebo to nieje náročné na slovnú zásobu ani gramatiku. Obohatí vás to viac a nedôjde ku skresleniu príbehu kvôli prekladu. Hlavne ak máte pred maturitou z angličtiny alebo skúškou na certifikát, vás čítanie kníh v danom jazyku posunie na vyšší level. 



 Časová náročnosť, aj napriek tomu, že si v priebehu čítania musíte preložiť v lingei pár slovíčok je veľmi nízka. Odhadujem to tak na 8-10 hodiniek. Ďalej je to zápletka. Do knihy zakomponovali veľa postáv zo sveta HP, ale samozrejme netočí sa to len o Albusovi Severusovi Potterovi.

Prekvapí vás Umrčaná Myrta, kentaur Bane zo Zakázaného lesa, Amos so Cedrigom, naša obľúbená pani Umbridgeová :) Zaspomínate si na čarodejnícke formulky, Rokfortské pravidlá a ani svet Ministerstva mágie nebude vzdialený.

Nečakala som veľa. Takže ani sklamanie neprišlo. Práve naopak. Od momentu ako si Albus nasadil trieďací klobúk a bol vybratý do Slizolinu, po scénu v Godrigovej užľabine, kde som znovu prežila scénu, ktorá rozpútala 7-ročný boj medzi Harrym a Voldemortom som od knihy neodtrhla zrak. 

Dlhé dialógy medzi Harrym a jeho synom vám nebudú vzdialené a možno sa v nich aj niekto nájde. A  ako vždy celý príbeh bol priklincovaný hlbokou myšlienkou. Láska, pravda a dobrota srdca je v každom človeku, no  voľba rozhodnutia je na ňom samotnom a nie na voľbe fakulty do ktorej patrí.

Pár faktov na záver:

J.K. Rowling a Jack Thorne, ktorích rukami vznikla hra Harryho Pottera a prekliate dieťa je už zďaleka najväčším predávaným scenárom hry; je to cez 847, 886 kópií vo výške 8,76 miliónov libier (a to len v prvom týždni)

Na porovnanie Penguin Classic Williama Shakespeareho Romeo & Juliet, sa predalo od roku 1998 27.726 kópií tohto scenáru,



1 komentár:

Používa službu Blogger.

Vyhľadávať v tomto blogu

BTemplates.com

Vitaj !

About